Macskatartás kezdőknek!

Macskatartás kezdőknek! Képek minden mennyiségben! Saját tapasztalatok kezdők vagy akár haladók számára is! Édes, aranyos, játékos képek folyamatosan a blogon! Saját cicáim nyújtotta örömök!

Feedek

Első lépések macskatartóknak:

Amikor egy új jövevény, egy pici cirmi érkezik hozzánk a legfontosabb a biztonságos környezet megteremtése! Erről már a cica megérkezése előtt gondoskodni kell. Mivel a macska eleve kiváncsi természet, kicsiként meg még inkább, figyelni kell arra hogy ebből ne legyen baj.

Minden számára mérgező anyagot, amit nem szeretnénk hogy megegyen vagy megigyon számára hozzáférhetetlen helyre kell tenni. Így elkerülhetjük a mérgezéseket is.

Biztosítani kell egy olyan helyet ahonna a mi cicusunk csak akkor tud "távozni" ha mi is jónak látjuk. Ez addig különösen fontos még meg nem ismeri új környezetét. Rengeteg veszély leselkedik rájuk amit nem is gondolnánk, ezért muszály különösen körültekintőnek lennünk és kiiktatnunk minden baleseti lehetőséget.Később is hajlamosak igen bátornak lenni. Kezdőként sajnos én sem voltam elég óvatos de az idők során megtanultam mire kell figyelni. Az én legdurvább balesetem akkor történt a cicámmal mikor építkeztünk. Felügyelet nélkül maradt a cica egy mésszel teli hordóval amibe szegény belepottyant. Szerencse volt a szerencsétlenségben hogy gyorsan ki is tudott szabadulni, de a szeme így is megsérült. Egy másik emlékezetes történetem amikor az én drága kiváncsi, kb fél éves kandúrkám a szomszédunk egércsapdájába szorult bele és hozta haza egy "kalandozása" során. Így megtanultam őket igazán félteni, aggódni értük, ma már tudom az ő szemükkel látni a világot és tudom hogy miből lehet esetleg baj.

 Dundi kicsi korában

Ha már megérkezet a jövevény akkor biztosan szüksége lesz egy tálra víznek, egy másikra ételnek. Ha később vegyes étkeztetést alkalmazunk, tehát szárazeledelt és konzerv macska eledelt is etetünk a cicával ezeknek is legyen külön tál. De száraz tápot 3 hónapos kortól korábban felesleges kínálnunk. Ha már a kornál tartunk a legfontosabbat majdnem el is felejtettem, ügyeljünk arra hogy a cica 8 hetes kortól korábban ne kerüljön hozzánk mert az nem jó sem neki sem az anyukájának. Sajnos én Merci cicámmal megtapasztaltam ezt az esetett. Neki én voltam a pótmamája. Extra sok gondoskodást szeretet, törődést igényelt, de meg is hálálja. Kemény dolog ez a 3 óránkénti etetéssel, egésznap mellette lenni, játszani amikor akar, simogatni amikor akarja. Neki nem voltak testvérei a legfontosabb időszakban őket is pótolni kellett, illetve a mama személyét, az általa nyújtott szeretet, biztonságot, kényelmet. Ne felejtsük el azt sem hogy egy kis cica a mamájától tanulja meg a legfontosabb dolgokat, és ezt is pótolni kell. A nehézségek ellenére mégis lett egy óriási  méretű, jó kedvű, játékos, vidám, boldog cicám. Tehát büszkén mondhatom minden megérte!

 

 

Merci kiskorábanMerci most 

De most kanyarodjunk vissza az etetéshez. Tehát mindenek külön tál és itt említeném meg hogy a macska igen csak tiszta állat tehát ezek tisztaságára jó ha ügyelünk. Az sem árt ha mindig ugyanabban az időben és ugyanott etetünk. Sokan tévesen azt gondolják hogy a macskáknak nagyon is jó az általunk is fogyasztott tej. Ez pedig nem így van. Az igaz hogy imádják csak éppen a megemésztésével vannak problémák. Nyers hús fogyasztása sem ajánlott kölyökkorban. Nálam alapszabály hogy egy éves korig csak kifejezetten nekik készült Junior eledeleket esznek. Ezek tartalmazzák mindazt amire nekik szükségük van. Én vegyes étkeztetést alkalmazok, de be kell vallanom hogy a szárazeledellel voltak csaták. Ezt érdemes a cicáknál fokozatosan bevezetni, akaratosnak lenni és én azt tapasztaltam hogy sokat egyáltalán nem éri meg az olcsóbbat megvenni mert annyira silány a minősége hogy a macska nem eszi meg. Egyébként száraztáppal abszolút gazdaságosan táplálhatjuk kedvencünket. De egy valamit szem előtt kell tartanunk: a macskák a folyadékszükségletük nagy részét a táplálékból elégítik ki így nem is teszünk jót a cicának ha csak szárazeledellel etetjük, a veséje bánhatja. Friss víz az mindig legyen a cicának!

Lui eszik

A következő fontos dolog amikor gazdik leszünk a fekhely. Az egyértelmű hogy puha, meleg, kényelmes legyen, a problémát általában a helye okozza. Jó ha először mi kijelölünk egye helyet ahol a cica alhat. Ő ezt vagy elfogadja vagy felülírja. Általában az utóbbi a jellemző, úgy is ott fog aludni ahol neki tetszik. Ha ez nekünk nem felel meg kezdődhet a kompromisszum kötés.

Ha szobacicáról beszélünk, illetve ha azt szeretnénk nevelni az alomtál is nagyon fontos. Én azt vettem észre hogy van olyan cica amelyik szeret elbújni ilyenkor, és van olyan amelyiknek biztonságot ad ha látja közben környezetét. Érdemes tehát kiismerni cicánkat és ennek megfelelően álomtálcát vásárolni neki. Alapszabály hogy mindig eggyel több alomtálunk legyen ahány macskánk. Megmondom őszintén hogy ez az én esetemben nem volt kivitelezhető. Nálam három macska volt és kettő alomtál. De működött a szobatisztaság, egyik tálca kis dolog, másik tálca nagy dolog. Én is tapasztaltam hogy lehet nagyon jó almokat kapni, amivel észre sem vesszük hogy cica van a lakásban. De a takarítás fontos, én napi kétszer ajánlom. A cicánk érdekében és saját magunk miatt is JÓL különítsük el az ételüket, a fekhelyüket és az alomtálat egymástól!

A továbbiakról majd a folytatásban!

Íratkozz fel az RSS bejegyzésekre! Program hozzá: http://szoftverbazis.hu/szoftver/feedreader-v3-14--magyar--LN11.html

 

 

Címkék: fotó foto képek macska fotók tapasztalatok állatok macskák kismacska

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cicafarm.blog.hu/api/trackback/id/tr12168196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása